Ciťte se skvěle ve svém těle

i (dlouho) po porodu

CO JE PROJEKT ZDRAVÁ MAMINKA®

Tento portál se zaměřuje na zdraví pohybového aparátu všech žen, které si prošly těhotenstvím a porodem. Těhotenství a porod způsobují změny v oblasti břicha a pánve, kdy dochází k oslabení a částečné ztrátě funkčnosti hluboké vrstvy břišních svalů a pánevního dna. Dále dochází k velké zátěži na oblast bederní páteře a kříže. Mnoho žen z těchto důvodů trpí nejrůznějšími potížemi s pohybovým aparátem, jako jsou například bolesti zad, inkontinence, ochablé hluboké břišní svaly, svalové dysbalance a mnoho dalších. Přitom by se s těmito potížemi vůbec potýkat nemusely.

Projekt Zdravá Maminka se zabývá komplexním řešením těchto potíží a jejich úspěšnému předcházení pomocí vzdělávání a praktických postupů a návodů.

4 KROKY KE ZDRAVÍ

Existují 4 oblasti, kterým by se měla věnovat každá žena, pokud chce mít jistotu, že se zbaví výše zmíněných potíží nebo jim bude úspěšně předcházet. Těmi oblastmi jsou teorie zdravého pohybu, trénink hluboké vrstvy břišních svalů, trénink všech tří vrstev pánevního dna a úprava každodenních činností. Projekt zdravá maminka je na nich založen a nabízí komplexní řešení.

ZALOŽENO NA FYZIOTERAPEUTICKÝCH METODÁCH

FOTO do O NASVše je založeno na fyzioterapeutických postupech a zdravotním cvičení. Jedná se o metodu, která se zabývá funkčností hlubokého stabilizačního systému páteře neboli CORE systému a jak tento systém využít k léčbě a odstraňování potíží s pohybovým aparátem. Tuto metodu používají mnozí odborníci po celém světě. Na těchto stránkách naleznete první komplexní řešení zacílené konkrétně na potíže, které se objevují u žen, které si během života prošly těhotenstvím a porodem.

CO JE NAŠÍM SPOLEČNÝM CÍLEM

  • Vzdělávat vás v oblasti zdravého pohybu, cvičení, fyzioterapie a rehabilitace tak, abyste byla schopná rozeznat, co je pro vaše tělo z hlediska pohybu zdravé nebo naopak škodlivé.
  • Učit vás, jak začít samostatně a jednoduše měnit pohyb a pohybové návyky, aby byly pro vaše tělo zdravé a prospěšné.
  • Zbavit se špatných pohybů a návyků, které mohou negativně ovlivňovat zdravotní stav vašeho pohybového aparátu.
  • Naučit vás základní informace o lidském těle, které potřebujete vědět, abyste mohla pochopit všechny souvislosti o zdravém pohybu.
  • Zaměřit se na správné posilování hluboké vrstvy břišních svalů, které jsou pro lidské tělo velmi důležité
  • Zaměřit se na správné posilování všech vrstev pánevního dna, protože u žen se velmi často objevují potíže spojené s ochablým pánevním dnem.
  • Zaměřit se na bolesti zad, které vznikají špatnými pohyby a svalovými dysbalancemi v oblasti bederní páteře, pánve a dolních končetin.
  • Naučit vás používat hluboký stabilizační systém páteře neboli CORE systém, aby se u vás neobjevovaly bolesti zad a kříže.
  • Naučit vás upravit každodenní pohyby a činnosti, abyste zbytečně nepřetěžovala pohybový aparát.
  • Udělat z vašich koníčků a volnočasových aktivit prospěšné činnosti pro vaše tělo.
  • Jednoduše se zbavit bolestí zad, které vznikly špatnými pohybovými návyky, nevhodným cvičením nebo fyzickou námahou.
  • Zbavit se jednoduše potíží s ochablým a nefunkčním pánevním dnem.
  • Zpevnit a posílit břišní svaly bez bolestí zad.

FilipPodle mého názoru je důležité se učit stále novým věcem a vzdělávat se v důležitých oblastech. Vědět, co je pro náš pohybový aparát škodlivé a co je pro něj naopak prospěšné, řadím mezi ty nejdůležitější věci. Bolesti zad, kloubů nebo nefunkční svaly významně zhoršují kvalitu života, a proto je nutné se starat o naše tělo.

Filip Kuňák, odborný garant projektu Zdravá maminka®

CERTIFIKACE

Bc. - SPORTOVNÍ A KONDIČNÍ SPECIALISTA

TRENÉR FITNESS - ZÁKLADNÍ KURZ

TRENÉR TRX

DYNAMICKÉ VYŠETŘENÍ POHYBOVÉHO APARÁTU

REHABILITACE DOLNÍCH KONČETIN PO ÚRAZECH

REHABILITACE HORNÍCH KONČETIN PO ÚRAZECH

ZDRAVOTNĚ FUNKČNÍ TRÉNINK PRO BĚŽNOU KLIENTELU

BOSU CORE DIPLOM

DRŽENÍ TĚLA - PÁNEVNÍ DNO

TRÉNINK CORE VE SPORTOVNÍ PŘÍPRAVĚ

SEGMENTÁLNÍ STABILIZACE

CORE PRO FITNESS

KINEZIOLOGIE A PATOKINEZIOLOGIE DOLNÍ KONČETINY A NOHY

KOMPLEXNÍ REHABILITACE RUKY

MODERNÍ FYZIOTRÉNINK

VYUŽITÍ AKTIVNÍ SEGMENTÁLNÍ CENTRACE U POSTTRAUMATICKÝCH STAVŮ KONČETIN

KONTROVERZNÍ FITNESS

CVIČENÍ NA GYMNASTICKÉM MÍČI A OVERBALLU

PRESKRIPCE FUNKČNÍHO TRÉNINKU

TomášProjekt Zdravá Maminka je jedinečný v tom, že se zaměřuje z hlediska zdravého cvičení a fyzioterapie přímo na potíže s pohybovým aparátem, které jsou spojené s těhotenstvím a porodem. Myslím si, že informací není nikdy dost a že v této oblasti to platí dvojnásob. Náprava spočívá v tom znát informace a postupy a začít je aplikovat do života.

Tomáš Kuňák, odborný garant projektu Zdravá maminka®

CERTIFIKACE

Bc. - SPORTOVNÍ A KONDIČNÍ SPECIALISTA

TRENÉR FITNESS - REKVALIFIKAČNÍ KURZ

TRENÉR TRX

ZDRAVOTNĚ FUNKČNÍ TRÉNINK PRO BĚŽNOU KLIENTELU

BOSU CORE DIPLOM

TRÉNINK CORE VE SPORTOVNÍ PŘÍPRAVĚ

TĚHOTNÉ A PO PORODU

SEGMENTÁLNÍ STABILIZACE

KOMPLEXNÍ REHABILITACE RUKY

KINEZIOLOGIE A PATOKINEZIOLOGIE DOLNÍ KONČETINY A NOHY

KOMPLEXNÍ REHABILITACE RUKY

MODERNÍ FYZIOTRÉNINK

VYUŽITÍ AKTIVNÍ SEGMENTÁLNÍ CENTRACE U POSTTRAUMATICKÝCH STAVŮ KONČETIN

KONTROVERZNÍ FITNESS

CVIČENÍ NA GYMNASTICKÉM MÍČI A OVERBALLU

PRESKRIPCE FUNKČNÍHO TRÉNINKU