Ciťte se skvěle ve svém těle

i (dlouho) po porodu

Článek: 2 důvody, proč vznikají bolesti pohybového aparátu

22.3. 2016Filip Kuňák1501x

Bolest ramene

Bolestmi jednotlivých částí pohybového aparátu trpí naprostá většina populace, ať už se jedná o bolesti zad, krční páteře, kolene, ramene nebo jakékoliv jiné části těla. Asi to každý znáte, jakmile vás začne něco bolet a omezovat, začnete si uvědomovat, při čem všem bolavou část těla používáte a co vše kvůli bolesti najednou nejde dělat s takovou lehkostí a naplno.

Většina lidí si myslí, že původ těchto bolestí je složitý a záhadný a je složité se jich zbavit, či si dokonce myslí, že se jich nemohou nikdy zbavit a musí se s nimi naučit žít.

Tento článek vám ukáže, že v naprosté většině případů vznikají bolesti pohybového aparátu pouze ze dvou prostých důvodů, na které se lze velmi snadno zaměřit a bolesti tak odstranit.

Důvod 1: Špatné pohyby a pozice těla při zátěži

U tohoto prvního důvodu začíná naprostá většina chronických bolestí pohybového aparátu. Jde o to, že jakmile při jakékoliv zátěži používáte špatné pohyby nebo pozice, vaše části těla jsou vystaveny špatné zátěži, která tyto části nadměrně namáhá a způsobuje bolest.

Jednoduše řečeno, každá část těla má svou ideální pozici, ve které vydrží větší zátěž a ve které všechny svaly pracují tak, jak mají. Za těchto podmínek není důvod, aby se objevily jakékoliv chronické bolesti. Jakmile však začnete vaše tělo vystavovat zátěži ve špatných pozicích a se špatnými pohyby, začnete vaše tělo přetěžovat.

Nejvíce na tyto změny trpí bederní páteř a kříž, což je právě nejvíce zatěžované místo těla. Jakmile se k permanentní zátěži na tuto oblast přidá i špatné pohyby a pozice, bolesti se mohou objevit poměrně snadno

Důvod 2: Svalové dysbalance a disharmonie

Tím druhým důvodem, proč vznikají potíže s pohybovým aparátem, jsou svalové dysbalance a disharmonie v místě bolestí. Tento a předešlý důvod jsou na sobě tak trochu závislé, protože jakmile se objeví první důvod (špatné pohyby a pozice těla při zátěži), začnou vznikat svalové dysbalance, které zdravotní stav ještě více zhorší.

Svalová dysbalance je označení pro stav, kdy svaly nejsou schopny mezi sebou efektivně spolupracovat a z pohybu se tak stává neekonomická a škodlivá činnost pro tělo. Kvůli tomu zátěž nadměrně zatěžuje místo svalové dysbalance a vznik bolestí je tedy nevyhnutelný.

Ideální terapie by se měla zaměřit na tyto důvody

Každá efektivní terapie by se měla zaměřit na odstranění těchto dvou důvodů z každodenního života pacienta/klienta. Jedině tak lze dosáhnout trvalých výsledků. Vždy je nutné se zaměřit na spouštěče bolestí a ne na samotnou bolest. Bolest je jen reakce vašeho těla na způsob života a na stav, který je tím způsoben.

Pár slov na závěr

Pokud i vás trápí jakékoliv potíže s pohybovým aparátem, jednoduše řečeno to znamená, že tuto část těla špatně používáte a že jste si v místě bolestí vytvořila svalové dysbalance, které váš zdravotní stav ještě více zhoršují.

Pokud se bolestí chcete zbavit, nezbude vám nic jiného, než tuto část těla začít správně používat a odstranit svalové dysbalance, které znemožňují zdravý a šetrný pohyb.

Filip Kuňák
Jsem pohybovým specialistou a rád učím lidi, jak se jednoduše, efektivně a s radostí jednou provždy zbavit svých bolestí. Právě proto jsme vytvořili akademii zdravého pohybu CORE ACADEMY.cz a internetový blog ZDRAVÁ MAMINKA.cz. Pomáháme lidem po celé republice znovu získat radost z bezbolestného pohybu. Při své práci se denně setkávám s neskutečným potenciálem, který aktivní hluboké stabilizační svaly a správné pohybové návyky opravdu mají. Není nic lepšího, než když vidím, jak tyto pravidla a principy zdravého pohybu zlepšují kvalitu života u všech mých klientů. Učíme ostatní lidi používat hluboké stabilizační svaly a správné pohybové návyky v jejich prospěch. Díky tomu může být Vaše tělo zdravé a odolné.
Komentáře